Hulp bij inloggen in Volta

Inleiding #

Als je nog niet eerder voor een wedstrijd met SELTEC hebt ingeschreven, dan kan het inloggen in Volta nieuw voor je zijn. Op deze pagina vind je extra informatie over de stappen die je moet nemen om in te loggen, en wat je kunt doen als je vastloopt. Het inloggen kan er anders uitzien per apparaat (computer/laptop, mobiele telefoon of VoltaApp), maar het zal altijd dezelfde stappen volgen. Hieronder vind je tips & tricks om altijd in te kunnen loggen. Staat je antwoord er niet bij, stuur dan een e-mail naar support@taf.atletiekunie.nl.

Heb je je Voltagegevens nog niet eerder gebruikt, ga dan naar Mijn Volta en kies voor Wachtwoord vergeten? / Login aanvragen

Eerste keer inschrijven #

Wanneer je je inschrijft voor een wedstrijd doe je dit altijd via een webbrowser. Wij raden aan om Chrome te gebruiken als browser bij het inschrijven, maar in principe zouden alle browsers moeten werken. Het proces is hetzelfde voor computers als voor mobiele apparaten. De weergave kan anders zijn door aangepast resolutie van het scherm.

Nadat je bij een wedstrijd op Inschrijven hebt geklikt, en deze wedstrijd blijkt met SELTEC te werken, dan zul je op de onderstaande pagina terecht komen. Het is mogelijk dat de pagina een andere kleur heeft als je hier voor het eerst komt. In dat geval kun je rechtsboven naast Inloggen de themakleur van de webpagina aanpassen.

Vervolgens klik je op Inloggen om met je Volta account in te loggen bij LAnet3.

VI-01

Je krijgt nu de vraag om in te loggen met je Voltagegevens. Voor Gebruikersnaam vul je je licentienummer in en bij wachtwoord gebruik je een zelfgekozen wachtwoord. Met deze gegevens kun je ook inloggen in Mijn Volta, of in de Volta App.

LAA-03

Ingelogd, maar je kunt je niet inschrijven #

Als je voor het eerst inlogt, is het mogelijk dat je niet direct bij de wedstrijd terecht komt. Je zult het onderstaande scherm zien, waarbij je kunt zien dat de inlog succesvol is doordat rechtsboven aan een V staat. Daarnaast is de tekst ‘U bent ingelogd als atleet’ zichtbaar.

VI-02

Ga terug naar de wedstrijdkalender en klik in de wedstrijd nogmaals op inschrijven. Je hebt nu een ingelogde status, waardoor je direct doorgaat naar de wedstrijd.

Als je in de komende periode opnieuw wilt inloggen op de wedstrijd, bijvoorbeeld om wijzigingen door te voeren of je voor meer onderdelen in te schrijven, dan zul je in de meeste gevallen direct doorgelinkt worden naar de wedstrijd. Wanneer je voor een langere tijd niet ingelogd bent bij Volta, zul je mogelijk opnieuw op Volta in moeten loggen.

Melding: “Ongeldige login” #

Als je na het inloggen de melding “Ongeldige login” krijgt, dan heb je een verkeerde combinatie van Gebruikersnaam en Wachtwoord ingevoerd. Controle of je de juiste informatie heb ingevuld en probeer het opnieuw.

Melding: “U kunt zich momenteel niet online inschrijven voor dit evenement #

Deze melding wordt getoond als de inschrijving voor het evenement niet open is.

VI-03